fbpx

Care ar fi pretul CORECT al unei injectii intravenoase la domiciliu ?

🔴👉 Daca am dori sa calculam COSTURILE unei injectii intravenoase la domiciliu, ce ar trebui sa luam in calcul si care ar fi suma CORECTA pentru o astfel de procedura executata la domiciliul pacientului❓

🔴👉 In primul rand trebuie sa calculam costurile materialelor implicate

🔴👉 Pentru aceasta voi lua ca referinta preturile materialelor de la un furnizor de pe piata romaneasca,  care practica preturi moderate

🔴👉 Acest subiect este disponibil atat in format TEXT cat si VIDEO
🔴👉 Pentru vizualizarea clipului video accesati butonul PLAY din imaginea de mai jos, iar daca doriti sa cititi articolul in format TEXT, derulati peste aceasta imagine si continuati citirea.

🔴👉 Astfel ca materialele de care am nevoie sunt:
👉 manusi de examinare ( NU sterile ) – 1 pereche – eu folosesc de nitryl – 1,5 lei/pereche
👉 botosei – 0,5 lei/pereche
👉 masca – 1,5 lei/bucata
👉 gel antibacterian ( inainte si dupa procedura, inainte si dupa iesirea din casa pacientului ) – 0,5 lei
👉 tampon alcoolizat individual ambalat – 2 bucati ( unul inainte unul dupa punctionare ) – 0,4 lei
👉 seringa 20 ml – 0,8 lei
👉 ac roz pt aspirat medicatia – 0,3 lei
👉 fluturas pentru administrare – 0,5 lei
👉 plasture post-punctionare – 0,3 lei
👉 sac colector materiale risc biologic – 0,5 lei 

🔴👉 Cele de mai sus sunt de unica folosinta ( care sunt consimabile la o administrare ) = aproximativ 7 lei 

🔴👉 Pe langa acestea se tine cont de urmatoarele:
👉 costul de deplasare care cuprinde benzina, uzura masinii si TIMPUL de stat in trafic – daca am lua pretul taxiului ar fi prea incarcata factura pacientului, insa daca nu percepi cel putin 50% din cat percepe un taximetru nu reusesti sa iti amortizezi costurile de deplasare prin urmare daca in Cluj tariful este 3 lei/km ar trebui sa percepi minim 1,5 lei/km
👉 costul de parcare in caz ca nu gasesti o parcare netaxata – in Cluj parcarea costa 8 lei/ora, prin urmare daca reusesti sa te misti in jumatate de ora ( parcat, administrat, revenit la masina platit si plecat ) ai reusi sa ii taxezi parcarea doar 4 lei, daca discutiile cu pacientul dureaza mai mult ( ceea ce nu de putine ori se intampla ) costa 8 lei
👉 costul recipientului pentru intepatoare care ulterior va trebui predat la incinerat – un recipient de 0,5 l costa 5 lei
👉 costul contractului de incinerare materiale cu risc biologic ( care pleaca de la 7-10€/kg in functie de cantitatea pe care o deversezi lunar – cu cat aceasta este mai mare cu atat pretul este mai mic per kg )
👉 taxele la stat ( impozitele pe venit ) care sunt aprox 16%
👉 daca cumva ne referim la o firma de ingrijiri care are costuri de mentenanta mai mari: salariu asistenti, taxe de acreditate si autorizare ( DSP, ISU etc ) deja acolo se iau in calcul si acestea

🔴👉 Considerand ca ai un pacient care se afla fata de locatia ta la 10 km si trebuie sa te deplasezi dus intors 20 km inmultind cu 1,5 lei/km ai o taxa de deplasare de 30 lei 

🔴👉 De asemenea, luand in calcul si o parcare platita se mai adauga 8 lei

🔴👉 Pana in acest moment avem doar consumabile de 7 + 30 + 8 = 45 lei

🔴👉 Daca luam in calcul si celelalte pozitii de cheltuieli: contract incinerare deseuri cu risc biologic, taxe de acreditare cabinet de practica individuala ( DSP, ISU ), etc, se mai adauga un 20% la suma de mai sus adica inca aproximativ 8 lei

🔴👉 Pana in acest moment avem cheltuieli de 53 lei pentru aceasta injectie la domiciliul pacientului care se afla la o distanta de 10 km de locatia noastra

🔴👉 Daca am vrea sa si supravietuim din aceasta munca ar trebui sa taxam si TIMPUL si PRICEPEREA pentru ca daca cerem pacientului DOAR 53 de lei acestea acopera doar cheltuielile, iar restul ar fi “munca de binefacere”, lucru LAUDABIL si ALTRUIST, insa din pacate un asistent medical nu poate sa isi plateasca chiria la bloc, mancarea, sa isi intretina copiii la scoala din ALTRUISM

🔴👉 Astfel, daca ne interesam care este plata cu ora ( venit brut ) la un angajat la stat aflam ca media este 50 lei, desigur care vor fi impozitati cu cei 16% de catre stat ( adica asistentul va ramane cash din aceasta suma cu 42 lei  )

🔴👉 Prin urmare ar trebui sa adaugam la suma de mai sus acesti 50 lei ( total 103 lei ), desi ca timp din pacate ne ia mai mult astfel:
👉 cu pacientul aproximativ o ora – parcat, evaluat pacient inainte de tratament, efectuare tratament, urmarire post-administrare
👉 drum 20 km dus intors – aproximativ 30 minute asta daca nu este trafic si ambuteiaje

🔴👉 Daca am avea un pacient pe strada noastra clar ar scadea costurile considerabil: fara taxa de deplasare si parcare adica minus 38 lei ( total 65 lei )

🔴👉 Cam acesta ar fi un pret CORECT daca am vrea sa acoperim cheltuieli, timp, pricepere. NU afirm ca este BINE sau ca este RAU, am facut DOAR un calcul ONEST care sa acopere din punct de vedere financiar cheltuielile unui asistent care lucreaza LEGAL.

🔴👉 Pentru mai multe subiecte medicale puteti accea link-ul: Articole

Pentru o discutie cu Meda Talos despre cazul tau, poti programa o ora, accesand imaginea de mai jos !

Seminar PRIVAT despre cazul TAU

Pentru detalii despre:
* webinariile ONLINE "Discuții la CLASĂ"
* seminar ONLINE UNU la UNU de invatare si exersare a punctiilor venoase
* discuție privată cu Meda despre cazul
acceseaza imaginea de mai jos !

Imagine promo seminarii GLOBAL

Informația din text nu se poate aplica fără indicația medicului. Pentru orice problemă de natură medicală vă rog consultați medicul !

Te rugam, sa nu copiezi acest text!