fbpx

Consumul de lichide – Cand este si când NU indicat

Cantitatea de apa recomandată:

 

  • Corpul uman conține până la 72% apă prin urmare cantitatea de apa se ajustează în funcție de pierderile organismului, de temperatura de afară și de efortul depus
  • Cantitatea de lichid se raportează la 30-40 ml de apă pe kilogram
  • O persoană cu o greutate de 50 de kg are ca necesar de apă 1,5 l iarna şi 2 l vara
  • Doza letala de apă, dovedită prin experimente pe şoareci, este de 90 ml pe kg
  • Un semnal al unei ingestii excesive de apă este mersul la toaletă frecvent, adica aproximativ o dată la două ore, şi urina foarte deschisa la culoare
  • Consumul exagerat de apa poate duce la : hiponatremie, adică scade nivelul de sodiu și electroliti, intr-un timp foarte scurt, astfel că rinichii nu mai fac fata cantității de lichid, apa ajunge în sânge și apoi direct în celule, determinând creșterea în volum a acestora. (intoxicație cu apa), se poate ajunge chiar la deces.
Bacteria Helicobacter Pylori

Apa este indicată:

  • În starile de deshidratare,pentru reechilibrarea hidro-electrolitica
  • În primele stadii ale travaliului, când efortul depus este mare, femeile pot bea apă sau sucuri naturale, dar dacă se consumă prea mare cantitate de apă și nu se mănâncă nimic, este risc mare de hiponatremie
  • Când ai senzaţia de foame pentru suprimarea senzației
  • În prevenirea infecțiilor urinare
  • În diferite afecțiuni ca: febra, diaree, stari de voma, guta, afectiuni ale ficatului, pietre la rinichi – apa diluează sărurile şi mineralele din urină care formează cristale solide
  • Pentru circulaţia şi presiunea sanguină, făcând pielea să strălucească, apa hidratează celulele pielii şi le împinge la suprafaţă, făcând tenul să arate mai tânăr, ridurile şi micile defecte ale tenului vor fi mult mai proeminente atunci când organismul este deshidratat

Nu este indicată:

 

  • Înainte de a merge la culcare duce la tulburări ale somnului, oamenii fiind nevoiţi să meargă mai des la toaleta
  • În colica renala, pentru a reduce eliminarea de urina reducand astfel presiunea la nivelul sistemului colector
  • E bine să bei aproximativ 300 ml de apă înainte de antrenament cu vreo jumătate de oră şi câte puţin ( cu înghițituri mici dacă te simți extrem de însetat ) în timpul desfaşurării acestuia, astfel încât să nu te deshidratezi, dar în mijlocul sesiunii de antrenament sau după un efort fizic intens nu este o soluţie prea buna să consumi apă și mai ales în cantități mari sau la temperatură scăzută, de ce?
Bacteria Helicobacter Pylori

    IMPORTANT:

 

  • Dacă ne dorim să ardem calorii, să eliminăm excesul ponderal, trebuie prin mișcare să forțăm organismul să consume lichidul din rezervele proprii ( persoanele supraponderale, au acumulare de lichid în exces în țesuturi, pe care TREBUIE să îl elimine )
  • Dacă după ce te-ai muncit jumătate de oră să încălzești organismul, tu îi trântești apoi o sticlă de apă rece, nu ai făcut altceva decât să stingi brusc procesul de încălzire, este exact ca și cum ai încerca să aprinzi un foc și pe când a început să mocnească, arunci o cană de apă peste el, iar apoi o iei de la capăt ca să îl ațâți
  • Dacă ați văzut vreodată cum fac sportivii de box sau lupte să scadă în greutate pentru o competiție, ați observat cu siguranță că fac efort fizic îmbrăcați bine ( haine cu glugă sau căciuli, care să favorizeze transpirația și implicit eliminarea toxinelor ), iar dacă le este sete de la ușoara deshidratare, iau apă în gură, clătesc gura și o scuipă, iar apoi mai iau o inghițitură și ATÂT!

Pentru alte articole cu subiecte medicale puteti accesa si link-ul: Subiecte medicale

Informația din text nu se poate aplica fără indicația medicului. Pentru orice problemă de natură medicală vă rog consultați medicul !

Te rugam, sa nu copiezi acest text!