fbpx

Atac de panica – Subiecte medicale

✅🔴👉Ce faci când te afli la 3500 km de zbor de casă ( Dubai – Emiratele Arabe ), te apucă un atac de panica și știi că nu ai acces la servicii medicale pentru că nu ți-ai permite un consult medical acolo, iar aceste atacuri de panica NU sunt considerate urgențe medicale pentru a fi acoprite de asigurarea medicală încheiată la plecarea în concediu )

👉 De asemenea, primul zbor înapoi spre casă e fix peste 7 zile ( singurul de altfel ), iar tu ai senziatia imperioasă de lipsă de aer care efectiv te împiedică să raționezi normal din cauza fricii, a senzațiilor cumplite ( furnicături și frison fără febră, complet inexplicabile și nejustificate somatic ), nu te poți bucura de nimic din ce este în jur, ba mai mult te simți prost că strici concediul celorlalți?

👉 Ei bine, după cum știți, cei care m-ați urmărit pe facebook, de curând am avut o astfel de experiență. Nu am putut scrie despre ea până azi pentru că nici după întoarcerea acasă nu m-am restabilit imediat.

👉 Te intreabă cei din jur în acele momente: „de ce ți-e teamă”, „de ce nu poți respira” sau te îndeamnă „gandeste pozitiv, bucură-te de ce vezi în jur și o să vezi că va trece”, însă exact organul care ar putea controla aceasta ( creierul ), exact el este în dificultate

👉 Este cumplit să te simți NEBUN, având senzația că toți ceilalți te privesc astfel, oarecum cu compatimire, însă nu poți să nu le simți exasperarea că nu înțeleg de ce faci asta, precum și temerea ta că undeva în subliminal ei consideră că le-ai stricat concediul în mod deliberat

🔴👉 Și-acum haideți să vedem ce gândește și cum acționează un asistent medical cu experiență într-o astfel de situație, poate această experiență vă va ajuta pe unii care experimentați astfel de stări și nu găsiți susținere și înțelegere la cei din jur:

… continuarea după ANUNȚUL de mai jos 👇👇👇

HAI să găsim soluții ÎMPREUNĂ !!!

👉  Pentru un raspuns PROFESIONIST cu SOLUTII pertinente, pe intelesul tau și personalizate la problema TA ( fie PACIENT, ELEV, ASISTENT sau MEDIC ) poti accesa link-ul de mai jos si programeaza o DISCUTIE  cu MEDA sau pachete de ore de pregatire pentru elevi👇👇👇

Promo Consiliere pacienti, elevi, asistenti sau medici

1. În primul rând am evaluat CORECT situația: 

👉 tensiuna arterială BUNĂ
👉 frecvența cardiacă în repaus BUNĂ
👉 saturația de oxigen NORMALĂ
👉 temperatura NORMALĂ 

Prin urmare funcțiile vitale erau în regulă, deci senzația iminentă și spaima că mor din cauză că nu am aer era complet SUBIECTIVĂ.

Totuși DE CE aveam senzația de lipsă de aer? Punând o mâna pe torace și una pe abdomen în poziție șezândă am realizat că în timpul respirației ridicam agresiv toracele superior cu o frecvență crescută ( adică respiram SCURT și DES ), numim din punct de vedere medical acest tip de respirație COSTAL SUPERIOR. O astfel de respirație face ca aerul să intre doar superficial, nu datorită faptului că este vreo obstrucție, ci datorită faptului că nu expir COMPLET, adică aerul de la baza plămânilor nu este evacuat prin urmare nu are cum să intre altul și de-aici acea senzație de respirație incomplentă și sentiment de frustrare că nu ai aer. Este o chestie pur mecanică: nu ai unde să tragi aer, atâta vreme cât nu îl expiri pe cel deja existent acolo.

2. După ce am evaulat starea și am realizat că nu mor, am încercat să văd DE CE s-a întâmplat BRUSC această stare:

👉 în cazul meu cu siguranță totul a plecat de la afectarea emoțională începută la evoluția spre exitus a cățelușului meu cu care am împărțit viața și patul timp de 11 ani și 11 luni, iar apoi decizia de a-l eutanasia pentru a-i curma suferința și desigur faptul că nu mi-am luat suficient TIMP să îl jelesc, cufundându-mă în muncă pentru a atenua durerea 

👉 apoi decizia de a pleca într-un concediu la așa o distanță de casă ( nemaifiind plecată într-un concediu de 18 ani ) și părăsindu-mi zona mea de confort exact pe un fond de labilitate emoțională, nu a fost cea mai strălucită idee

👉 pe urmă faptul că nu agreez oricum prea mult înălțimile și viteza, iar la 11.000 m altitudine ( când a ajuns avionul ) brusc nu a mai fost deloc confortabil 

👉 acolo, în Dubai, la 3500 km de casă, totul era steril: sticlă, nisip, înălțimi, viteză, astfel că au explodat toate temerile: „dacă pățesc ceva și nu am acces la medic”, „dacă acasă mama și Bela pățesc ceva și nu am cum să mă întorc la ele”, „dacă explodează vreun război și nu ne mai putem întoarce acasă” … etc…

👉 evident că după întoarcerea acasă, în primele zile lucrurile s-au liniștit până a explodat după câteva zile războiul din Ucraina care a declanșat din nou panica ( cred că azi sunt foarte mulți în situața asta, motiv pentru care m-am decis să îmi împărtășesc experiența )

… continuarea după ANUNȚUL de mai jos 👇👇👇

HAI să învățăm ÎMPREUNĂ 

👉 Prin achizitiona unui abonament poti afla SECRETE argumentate dezvaluite in prezentarile de caz sau clipuri demonstrative cu proceduri. Click pe imaginea de mai jos pentru DETALII și ACHIZIȚIE👇👇👇

Abonamente site www.medatalos.ro

3. După ce am EVALUAT corect situația și am înțeles CAUZELE am zis că e cazul SĂ FAC CEVA cu resursele pe care le aveam:

👉 adică nu aveam nimic anxiolitic pentru că nu mă așteptam la așa ceva ca să iau cu mine

👉 nu aveam sute de euro la dispoziție pentru un consult medical și obținerea unei rețete pentru așa ceva

👉 am mers în prima farmacie de unde am luat niște comprimate cu Ashwagandha, cunoscută și sub numele de ginseng indian, este o plantă care se numără printre adaptogeni. Acești compuși sunt cunoscuți pentru capacitatea lor de a ajuta la gestionarea mai bună a stresului, de asemnea am luat niste comprimate cu magneziu, știind că și acesta este un adjuvant în cazul stresului precum și niște melatonină care să mă ajute la inducerea somnului pentru că după cum știm lipsa somnului crește iritabilitatea și stresul emoțional

👉 desigur că toate astea au fost doar un PLACEBO ( nu vă imaginați că au rezolvat instant treaba ), ba mai mult au costat în Dubai echivalentul a 800 lei în banii noștri, așa că după ce am platit m-am simțit mai rău ca mama Omida, eu doamna asistentă care știe bine cum funcționează acestea ( adică nu au efect terapeutic, eventual prfilactic )

👉 apoi am încercat să observ care sunt locurile care îmi creează un minim confort și îm ușurează respirația și am constatat că marginea bazinului și desigur malul mării, dar din păcate la mare în 7 zile abia am reușit să ajungem de 2 ori pentru că venisem să vizităm nu să lâncezim pe nisip, iar când vii cu grup e important oarecum să încerci să te adaptezi, însă dimineața de cum se deschidea bazinul hotelului eram prezentă acolo până la plecarea pe traseu

👉 un alt lucru pe care l-am constatat a fost că dificultatea în respirație are strânsă legătură cu mâncarea și mai precis cu distensia stomacului: cu cât stomacul e mai plin cu atât acesta apasă pe diafragm și accentuează acea lipsă de aer asociindu-se și senzația de balonare ( de prea-plin ) așa că de a doua zi am început să mănânc mult mai puțin, lucru care a ajutat considerabil

👉 panica se accentua desigur seara la culcare, când toți se culcau și mă vedeam singură în întuneric la cucurigu ( etajul 38 al unei clădiri din sticlă ) și mă plimbam prin tot apartamentul încercand să trag câte o gură de aer să îmi satisfacă nevoia aia cumplită de sete de aer

👉 apoi mi-am adus aminte că unul din cei 4 așa-numiții „hormoni ai fericirii” sunt endorfinele care se eliberează în urma activităților fizice intensive, astfel că am început noaptea la 1-2 când devenea insuportabilă senzația lipsei de aer, să cobor la sala de fitness a hotelului și să fac câte 60 minute de bicicletă cu o frecvență cardiacă medie de 135 bătăi/minut ( aceasta este adaptată vârstei și greutății mele – este o formulă de calcul, pentru a v-o calcula cei interesați o găsiți aici: 👉  Ritmul cardiac in timpul antrenamentelor fizice )

👉 după câte o oră de bicicletă în care eram lac de apă, veneam la cameră, făceam un duș cald ( NU fierbinte pentru că e risc de vasodilatație, iar eu sunt cu tratament anticoagulant și e risc de hemoragie sau embolie, dar nici rece ca să producă vasoconstricție ), dușul cald are efect miorelaxant ( relaxează musculatura inclusiv mușchii respiratori și diafragmul ) – dupa această oră în care eliberam endorfinele și făceam un duș cald reușeam să adorm imediat

👉 un alt lucru pe care l-am făcut peste zi când eram pe traseu ( când nu puteam sta nici la bazin, nici la sala de sport ) făceam în timp ce eram în mașină sau tren, exerciții de respirație diafragmatică pentru a ajuta aerul pe care îl blocam la baza plămânilor ( din cauza panicii și stresului ) să îl evacuez ( cei care nu știu ce este respirația diafragmatică puteți vedea aceasta aici: 👉 https://youtu.be/wsbO26McTNs ( de urmărit până la capăt pentru a înțelege complet esența acesteia )

👉 un alt lucru care m-a ajutat atunci când eram în mers și nu puteam face cele de mai sus era să iau uneori poziția alergătorului pentru a ajuta evacuarea aerului blocat la baza plămânilor. Ce este poziția alergătorului? Cei care ați văzut competiții de atletism, ați observat cu siguranță că un atlet pe ultima sută de m face un sprint care îi consumă efectiv toate resursele de energie și de aer, astfel că după linia de finish el se apleacă cu coatele pe genunchi și astfel toracele va fi mai jos decât diafragmul, ajutând în acest fel la evacuarea aerului blocat în plămâni și intrarea bruscă a unei cantități de aer proaspăt

👉 un alt lucru ce s-ar mai putea face, ar fi respiratul într-o pungă de hârtie, așa cum probabil ați văzut la astmatici pentru echilibrarea nivelului de oxigen cu cel de dioxid de carbon deoarece și în cazul astmaticilor, aceste crize de astm sunt asociate cu atacuri de panică, iar hiperventilația produce aceste dezechilibre. În cazul meu, însă nu am apelat la această metodă pentru că încercam cât mai puțin să afișez disconfortul și starea de panică pentru a nu le strica celorlalți concediul.

… continuarea după ANUNȚUL de mai jos 👇👇👇

HAI să învățăm ÎMPREUNĂ !!!

👉 Înscrie-te la seminariile ONLINE de puncții și vei primi ACASĂ prin curier Kitul de exerciții, suportul de curs și 4 ore de seminar UNU la UNU cu Meda. Click pe imaginea de mai jos pentru DETALII și ACHIZIȚIE👇👇👇

Kit de practică + Suport video + Seminar online

🔴👉 După ce m-am întors acasă, după cum vă spuneam, lucrurile s-au ameliorat puțin, însă după izbucnirea războiului, atacurile au revenit și a trebuit să încep să gestionez din nou cu CALM situația: să mă îndepărtez de factorii de stres emoțional, să adopt din nou metode de susținere și depășire a situației, iar printre altele, preocupându-mă să mai caut soluții am aflat de curând un protocol foarte interesant pe care îl dau unii psihologi în cadrul ședințelor de psihoterapie acestor tipuri de pacienți. 

👉 Am început să îl aplic și realmente dă rezultate, însă pentru a vă face să înțelegeți faptul că acesta NU este doar un ritual complet irațional, vin cu câteva explicații: cei 5 pași de mai jos au de fapt rolul de a face transferul de pe rațiune pe simțuri.

👉 Astfel pașii pe care psihologul îi sugerează în momentul când simți că apare atacul sunt:
* sa privesti 5 lucruri din jur ( activezi simtul vazului )
* sa atingi 4 lucruri cu mana ( activezi simtul tactil )
* sa asculti 3 lucruri ( activezi simtul auditiv )
* sa mirosi ceva ( activezi simtul olfactiv )
* sa gusti ceva ( activezi simtul gustativ )

🔴👉 Sper dragii mei prieteni să nu fiți vreodată nevoiți să apelați la aceste metode, însă din păcate în lumea prăbușită în care trăim aceste atacuri sunt din ce în ce mai frecvente, iar accesul la soluții medicale, de multe ori poate fi imposibil. Ceea ce vreau să mai adaug este că deși sunt asistent medical, preocupat în permanență de a învăța și a asimila din materiale noi, actualizate, totuși cele mai temeinice lecții soluționate cu resurse minime au fost lecțiile învățate de pe postura de pacient.

🔴👉  Încă un lucru bine de știut este faptul că în urma unor studii s-a constatat că cei mai expuși la astfel de atacuri sunt:
👉 Sportivii și persoanele obsedate de control și autocontrol
👉 Persoanele excesiv de empatice care caută mereu resurse de bani, timp și organizare pentru a ajuta pe alții
👉 Persoanele care au propriile firme sau afaceri care sunt foarte buni organizatori

Aceste persoane când apare ceva care să le zdruncine sistemul organizatoric, financiar, stabilitatea emoțională, rutina zilnică de care sunt dependenți, simt că încep să piardă controlul asupra întregii lor vieți și astfel se declanșează aceste atacuri care par inexplicabile, însă ele mereu au o explicație și o cauză, important doar să o cauți și să corectezi pentru a putea merge mai departe.

👉 Pentru mai multe subiecte medicale puteti accea link-ul: Articole

GIVEAWAY

👉 Pentru prima data se fac reduceri la KITURILE DE PRACTICA pentru punctii venoase. Vei primi FARA EXTRAGERE un cupon de 50 lei pe care il vei putea utiliza la achizitia unui KIT DE PRACTICA pentru punctii venoase. Detalii despre obținerea acestui cupon, accesand:👇👇👇

Giveaway - Cupon reducere kit practica

Informația din text nu reprezintă un sfat medical, pentru orice problemă medicală vă rog consultați medicul !

Această povestire este o ficțiune, orice asemănare cu persoane sau situații din viața reală este pur întâmplătoare !

Te rugam, sa nu copiezi acest text!